Motonet-logo
E-poe klienditeenindus
Klienditeenindus: tel (mobiilikõne hind), e-post: klienditeenindus@motonet.ee
Klienditeenindus on avatud tööpäeviti 8-20, laupäeviti 9-17, pühapäeval 10-18.

Rehvi-/rattavahetuse hooaja meelespea

Rehvivahetus

Igakevadine ja -sügisene rehvivahetus on autosõitjatele tuttav teema. Kui rehvid on velgedel, siis saad kogu vahetusprotsessi ise ära teha. Rattavahetuse toiming ise on lihtne, kui vahendid on korras ja põhitõed selged. Siin jagame näpunäiteid rattavahetuse õnnestumiseks.

Millal peaks rehve vahetama?

Suverehvid on autodel kohustuslikud 01. maist kuni 15. oktoobrini. Suverehvidega on lubatud sõita 01. märtsist kuni 01. detsembrini.

Talverehvid on autodel kohustuslikud 01. detsembrist kuni 31. märtsini. Talverehvidega on lubatud sõita 15. oktoobrist kuni märtsi lõpuni. Talverehvide kasutusaega võidakse pikendada 30. aprillini juhul, kui ilmastikuolud seda nõuavad.


Auto tõstmine ja ratta eemaldamine

Ratta eemaldamisega alustades veendu kõigepealt, et auto ei pääseks tõstmise ajal liikuma ei ette- ega tahapoole.



Auto juhendist leiad koha, kuhu võid asetada tungraua, valest kohast tõstmisel võib kahjustada autot ja tekitada ohuolukorra.



Motoneti valikus on erinevaid tungraudasid, leiad endale kindlasti sealt sobiva. Autoga kaasas olev rombtungraud ei sobi rattavahetuseks, need on mõeldud vaid rehvirikke korral avariikasutuseks. Suuremateks kontroll- või remonditööde tarbeks leiad meie valikust tugevad pukid. Motoneti valikus leidub ka rist- ja momentvõtmed, mutrivõtmed, kompressorid, alumiiniumveljepadrunid ning muid vajalikke tarvikuid rattavahetuseks.



Ära unusta veermiku kontrolli

Kõige tähtsam on kontrollida pidureid. Piduri kettad ja klotsid peavad olema ühtlase kulumisega ja piduriketas roostevaba ning puhas piduriklotsi juurest. Ebaühtlane kulumine ja rooste on märgid sellest, et pidurid ei toimi korrektselt. Piduriketta osas tuleks kontrollida, kas selle servas ei ole mõnemillimeetrist kulumisjälge, mis näitab, et ketas on õhenenud sellisel määral, et vajab väljavahetamist.



Taskulambiga tasub kontrollida piduriklotside olemasoleva hõõrdepinna paksust. Mõnemillimeetrine hõõrdepind näitab, et klotsid tuleb vahetada välja lähiajal. Amortisaatorite, hammaslati, kuulliigendite ja veovõlli kaitsekummide kontrollimine võtab vähe aega, aga säästab sadu eurosid. Maanteesool ja pori hävitavad kiiresti katkise kaitsekummi alt paljastunud osad. Ühtlasi tasub kontrollida ka pidurivoolikute ja -torude seisukorda.



Bahco-783-pidurisadula-hari

Näiteks pidurisadulate ja trummelpidurite puhastamiseks. Terasharjased kahes...

9,99€
Bahco-5515T-52-teleskoop-kontrollpeegel-pooratav-290-450-mm-O-50-mm

• Peegli läbimõõt 50 mm • Reguleeritav pikkus: täismõõdus 450 mm, kokku...

16,90€
Motox-Super-Brake-Cleaner-piduripuhastusaerosool-500-ml

Piduri- ja siduriosadele mõeldud rasvaeemaldaja. Eemaldab hõõrde- ja...

3,99€
Kasivalgusti-laetav-COB-LED-700-lm

Lame laetav töötuli, USB type C. Töötab ka varuvooluallikana. 180 kraadi...

17,90€
Nextorch-myStar-R-AA-pealamp-600-lm-180-m-3-x-AA

Kvaliteetne Nextorchi myStar-pealamp. 360° pööratav valgusvihk. Täisvõimsusel...

24,90€

Ratta paigaldus

Velje kinnitamisel on tuleb velje kokkupuutekoht rummul roostest puhastada, mida on kõige lihtsam teha sobiva terasharjaga.



Velje poltide ja mutrite vahele tuleks lisada keraamilist paigalduspastat või -määret. Kergmetallist velgede puhul ei tohiks kasutada vasepastat. Kergmetallist velgede puhul on perioodiline pingutamine õige momendini eriti tähtis. Lisaks ei ole soovitatav liiga kõvasti veljepolte / mutreid kinni keerata. Liigne pingutamine võib rikkuda keermed.



Enne auto ratastele langetmist kontrollitakse veel rattalaagrite võimalik lõtku, ratast kergelt loksutades ning laagrite olukorda, neid keerates, mille heli annab teada laagri võimalikust kulumisest. Lõpuks tuleks kontrollida rehvirõhku, kergmetallvelgede puhul aga teha järelpingutus pärast u 100 km sõitu.



Rehvide ja velgede pesu

Enne hoiustamist peaks rehve ja velge pesema, sest talverehve on sügisel mugavam puhtalt paigaldada. Ka roostetavad määrdunud plekkveljed kergemini. Kui veljed on väga roostetanud, tasub nad pärast hoolikat puhastamist ja rooste eemaldamist veljevärviga üle värvida. Velgede siseküljele kogunenud mustus võib põhjustada ratta vibratsiooni, sest rehv ei ole enam tasakaalus.



Motonetis on väga hea valik veljepesuvahendeid ja muid puhastusvahendeid. Tutvu meie valikuga ja leia omale sobivad puhastusvahendid.



Rehvide hoiustamine

Rehvide hoiustamisel tasub meeles pidada, et liigne niiskus või päikesevalgus kahjustab rehve. Hoiustamiseks on sobiv kasutada spetsiaalseid kergeid ja käepäraseid rehvikotte. Õlid ja muud kemikaalid võivad rehve hoiustamise jooksul kahjustada, seepärast on oluline rehve enne hoiustamist puhastada ja kaitsevahenditega töödelda.



Hoiusta puhastatud ja ettevalmistatud rehve laos või mujal sobivas paigas, kust on neid mugav võtta ning paigaldada järgmisel rehvivahetusel.