Motonet-logo
E-poe klienditeenindus
Klienditeenindus: tel (mobiilikõne hind), e-post: klienditeenindus@motonet.ee
Klienditeenindus on avatud tööpäeviti 8-20, laupäeviti 9-17, pühapäeval 10-18.

Mootorratta õlivahetus

Mootorratta õli- ja õhufiltrid

Mootorratta õlifiltrid

Mutriga õlifiltreid saab vahetada 17 mm padruni abil, lisaks on neil valmispuuritud ava kinnitustraadile, seega võib neid kasutada ka võistlusrajal. Ilma mutrita õlifiltri saab vahetada õlifiltri padrunvõtme abil. Filtrimaterjal on sünteetiline ja seega sobib sobib kasutamiseks igat tüüpi õlidega. Tervikvahetusega filtritel takistab sulgurventiil õli valgumisest põhjustatuid kuivkäivitusi.

Mootorratta õhufiltrid

Õhufiltrite välja töötamisel on lähtekohaks pakkuda suurt, peaaegu takistusteta õhuvoolu, samas suurepärast filtreerimisvõimet. Tavaliselt on võimuse kasv tänu paremale hingavusele umbes 1–4 hj. Hästi toimiva puuvillasest loorkangast filter on pestav, mistõttu on se ökoloogiline ja taaskasutatav variant, mis on mõeldud kestma terve sõiduki eluea. Standardsed õhufiltrid koosnevad erinevatest puuvillastest loorkangastest, mis on kahe alumiiniumvõrgu vahel. Materjal volditakse ja immutatakse õliga filtreerimisvõime parandamiseks. Enamasti on õliga immutus tehtud juba tehases ja ostes juba kasutusvalmis. Enne filtri kasutuselevõttu kontrolli see veel üle. Olenevalt sõidutingimustest võib hooldusvälp olla üle 30 000 km.

Vaata näidisvideot õhufiltri immutamisest ja vahetamisest


MOOTORRATTA ÕLI JA ÕLIFILTRI VAHETUS

Õli ja õlifiltri vahetusel on oluline jälgida, et vana õli ei satuks maha. Kontrolli enne vahetamist, kas sul on kõik vajalikud tarvikud käepärast.
    TÖÖKS VAJAD
  • Mootorrattale sobiv õli (viskoossus ja kvaliteediklass kirjas manuaalis)
  • Õlifilter
  • Filtri padrunvõti (ei ole vajalik iga mudeli juures)
  • Padrunid ja momentvõti
  • Uus tihend õlikorgile
  • Õlivann
  • Hoolduspukk, kui mootorrattal pole seisutuge keskel

×
NÄIDISPROJEKT SUZUKI BANDIT 1200, VM. 2002
Soojenda mootor enne tööde alustamist, et kõik mustus koos vana õliga välja saada. Aseta anum õlipaagi alla ja ava õli väljalaskekork. Kasuta töökindaid ning väldi kuuma summuti ja õliga kokkupuudet. Oota, kuni vana õli on täielikult mootorist välja voolanud.
Soojenda mootor enne tööde alustamist, et kõik mustus koos vana õliga välja saada. Aseta anum õlipaagi alla ja ava õli väljalaskekork. Kasuta töökindaid ning väldi kuuma summuti ja õliga kokkupuudet. Oota, kuni vana õli on täielikult mootorist välja voolanud.
 Puhasta õlikork ja paigalda uus tihend. Kui õlikorgil on magnet, siis veendu, et sellel ei oleks mustust või metallipuru.
Puhasta õlikork ja paigalda uus tihend. Kui õlikorgil on magnet, siis veendu, et sellel ei oleks mustust või metallipuru.
Pane õlikork tagasi oma kohale, kasuta momentvõtit, sest õlipaak on tihti alumiiniumist ning ei kannata ülepingutamist.
Pane õlikork tagasi oma kohale, kasuta momentvõtit, sest õlipaak on tihti alumiiniumist ning ei kannata ülepingutamist.
Tühjenda õlivann ja pane õlifiltri alla.
Tühjenda õlivann ja pane õlifiltri alla.
Eemalda vana filter, kasutades sobivat tööriista, antud mudeli puhul ei ole padrunivõtit vaja, kuna vana filter on K&N-mudel, millel on mutriga ots.
Eemalda vana filter, kasutades sobivat tööriista, antud mudeli puhul ei ole padrunivõtit vaja, kuna vana filter on K&N-mudel, millel on mutriga ots.
Kaitse summutitoru riidega, et sellele ei valguks õli.
Kaitse summutitoru riidega, et sellele ei valguks õli.
Piserda uue õlifiltri tihendipinnale puhast mootoriõli, see aitab järgmisel õlivahetusel avamisel, kui tihend põleb mootorile kinni.
Piserda uue õlifiltri tihendipinnale puhast mootoriõli, see aitab järgmisel õlivahetusel avamisel, kui tihend põleb mootorile kinni.
Pühi mootori tihendipind puhtaks mustusest ja vanast õlist. Jälgi pingutusel valmistaja juhendeid.
Pühi mootori tihendipind puhtaks mustusest ja vanast õlist. Jälgi pingutusel valmistaja juhendeid.
Kontrolli kasutusjuhendist õlitäitmise määra. Ava täitmiskork ja vala mootorisse õli sobivat lehtrit kasutades. Ära vala kogu täitmismäära täis, jäta väike varu. Sulge täitekork, käivita mootor ja kontrolli, et õlituli kustuks. Samal ajal kontrolli ka seda, et õli ei lekiks kuskilt. Lülita mootor välja ja oota, et õli vajuks paaki tagasi.
Kontrolli kasutusjuhendist õlitäitmise määra. Ava täitmiskork ja vala mootorisse õli sobivat lehtrit kasutades. Ära vala kogu täitmismäära täis, jäta väike varu. Sulge täitekork, käivita mootor ja kontrolli, et õlituli kustuks. Samal ajal kontrolli ka seda, et õli ei lekiks kuskilt. Lülita mootor välja ja oota, et õli vajuks paaki tagasi.
Seejärel kontrolli õli taset ja vajadusel vala õli juurde.
Seejärel kontrolli õli taset ja vajadusel vala õli juurde.